HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Újabb húsvéti klasszikus: Mézeskrémes recept

2012.04.06. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Mint mindennek, ennek is van klasszikus, és egészségesebb változata. Egy próbát megér nem? Hogy másnak ne próbálkoznia kelljen, hanem tutira menjen amikor nekiáll a receptnek, én próba sütöttem, úgyhogy aki hisz nekem, az tegye magáévá a tapasztalataimat.


 

Volt az életemnek egy hosszabb időszaka, amikor nem szabadott mindent elhinni, de akkor ezt nem hirdettem, főleg nem a tesómnak, aki viszont mindent elhitt, mert annyira őszintének tűntem. Így telt el egy egész nyári szünet anélkül, hogy akárcsak egyszer én mosogattam volna ebéd után. Úgy 9-10 éves lehettem, amikor mami ránk osztotta az ebéd utáni mosogatást, de beosztást nem mellékelt hozzá.

Hétfőn azt mondtam Botinak: -Te kezdesz. -Oké.

Kedden: -Tegnap meg ma Te mosogass, holnaptól én. -Oké.

Szerdán: -Ááááá, legyen inkább a tiéd a 3. nap, jövő héten az enyém lesz a hosszabb.-Oké.

Csütörtökön: -Boti ha vállalod ezt a hetet, és kettőt vállalok utána. -Oké.

Pénteken: -Köszííííí, olyan rendes vagy. -Tudom.

És jövő héten újra elkezdtem, sok „légyszivel” és „kérlek csak ma még utoljára” fordulattal... és tényleg eltelt a nyár.

Hogy mindenki megnyugodjon, évekkel később törlesztett, és hasonlósan fájdalmas volt, csak ezúttal nekem.

Viszont már megjavultam, nem úgy mint Bendegúz (...próbáltam én megjavulni, de faluhelyen nem megy az olyan könnyen...)* tehát higgyetek el mindent nyugodtan.

A süti nagyon finom, kicsit barnább, és kicsit karcosabb, az állaga ugyan olyan mint fehér testvérének és nagyon-nagyon jó. Érdemes kipróálni ezt a változatot is annak, aki az eredetit szereti.


Hozzávalók:

200g finomliszt

300g teljes kiőrlésű liszt

1 tk szódabikarbóna

50g barna nádcukor

1 tojás

150g vaj

3-4 ek hideg víz

csipet só

Krém:

1000ml tej

½ vanília rúd

80g liszt

80g búzadara

100g méz

150gvaj

2 ek cukor


Baracklekvár


 

A tészta száraz hozzávalóit összekeverjük, majd a tojást és vajat is hozzáadjuk, és annyi vízzel összegyúrjuk, hogy egy jól nyújtható tésztát kapjunk. Ez nekem 3.5 evőkanál volt.

Négyfelé osztjuk, és sütőpapíron egyforma négyzeteket nyújtunk belőlük. (25 x32cm) 180C-ra előmelegített sütőben kb 10 perc alatt megsülnek a lapok.

Azért érdemes azonnal a sütőpapíron nyújtani, mert akkor nem kell átrakni a tésztát, ami nagy könnyebbség, mert a teljes kiőrlésű liszt miatt könnyebben törik a tészta.

A krémet a vajat és a lisztet annyi tejjel összekeverjük, hogy folyós, és csomómentes legyen . Hozzáadjuk a mézet, és a vanília belsejét. A maradék tejet forrni tesszük, a vanília héjával. Ha felforrt, hozzáadjuk a lisztes tejet, és állandó keverés mellett besűrítjük. Félrerakjuk hűlni. A vajat a cukorral és a vanília belsejével habosra keverjük, majd a kihűlt krémmel alaposan összekeverjük.

Az első tésztalapot megkenjük lekvárral, majd a krém egyharmadával, és rárakunk egy másik lapot. Még ugyanígy teszünk kétszer, végül a krémet lefedjük az utolsó tészta lappal.


Elméletileg csokimáz is kell a tetejére, de én anélkül is nagyon szeretem. Csokimázat a zserbónál találtok. A recept alapja Ritától van, kis változtatásokkal.


 

Ugye menniyvel értelmesebb az önkifejezés általam választott módja?

(pedig szeretem a graffitiket, de ez nam az -szerintem)

 

Kellemes húsvétolást mindenkinek! Anyóssal nem vitatkozni, gyereket szórakoztatni, úton vigyázni tessék! Jajj és az alkohollal is csak óvatosan, ha kérhetem. Köszönöm.

Egy éve: fetás cukkinis bébirépa, és csokis macaroon

*Indul a bakterház


 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr234366641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása