HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

10 perces tésztaebéd

2013.03.13. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Belül olasz lehetek. Ordítva perelek a gyerekekkel igazi Mamma módjára, állandóan a konyhában vagyok ráadásul dudorászva főzök, és seicentoval közlekedek.

tejszínes gyors tészta 002.jpg

Na ebből a mondatból csak egy állítás igaz, de nem árulhatom el, hogy melyik. Ám az tény, hogy roppant mód kedvelem az olasz konyhát, a tésztákat. Ha van valami, amit igazán könnyű elsajátítani a tésztákkal kapcsolatban, az az, hogy roppant improvizatív , alkalmazkodó ételalap. Persze van, amit sose tennék velük, például hogy egy borzalmas vastag trappista réteggel befedjem, vagy hogy túlfőzzem, de nem kell feltétlenül ragaszkodni az jól bevált, és step by step követendő receptekhez. Van amikor elég benézni a hűtőbe, és már össze is áll az ebéd.

A tészták másik nagy előnye, hogy pont addig elkészül az alávaló, amíg a tészta megfő. Merthogy a tésztát tesszük a szószra, ragura, mártásra (bárminek is hívják), és nem azokat a tésztára. Általában csak egy fotó kedvéért fordítják meg ezt a sorrendet, illetve az esztétikum miatt, de igazából a tésztát kell a forró serpenyőre szedni, átforgatni, majd tányérra rakni.

Szóval az olasz háziasszony is abból főz, amit a kertje terem, amit a piacon kap, és ami összeillik. Én is ezt az okosságot követtem.

Kertemben ablakomban termett a snidling, meg a többi fűszer, piacon a gomba, hűtőben a kolozsvári szalonna, a kápiapaprika meg a mama kosarában. Viszont a tejszínt fejni hiába próbáltam, így azt kénytelen voltam dobozban venni egy hiperszuperben.

tejszínes gyors tészta 001.jpgAnnyira szép

Hozzávalók:

150g barna csiperke

½ kápia paprika

70g kolozsvári szalonna

3 ek snidling

1 tk friss oregano és rozmaring keveréke

250g tejszín

300g gelletti , vagy más tészta 

parmezán

Forrásban lévő vízbe tesszük a tésztát, ezalatt megpirítjuk az apróra vágott szalonnát, rádobjuk a szeletelt gombát, a kockára vágott paprikát, és a fűszereket. Ha összepirult minden, ráöntjük a tejszínt, kb 2 percig forraljuk, amikor kicsit el kezd besűrűsödni. Ha minden jól ment, eddigre a tészta is megfőtt, és rászedjük a tejszínes szószra, összeforraljuk, átforgatjuk, és tányérra szedjük. Parmezánnal, és friss snidlinggel szórjuk.

Egy éve: Hogyan használjuk a sütőpapírt 

6 komment

Címkék: olasz tészta főzök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr485131769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tom sawyer 2013.03.13. 23:42:00

Na és mennyit fogyaszt az a seicento? :)

(az orditozást el sem tudom képzelni a konyhában, a mammas járáshoz, még kell várni 15 évet :))

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.03.14. 08:52:39

@tom sawyer: Ne is kérdezd. Több mint tizet, (és nem) gombócból. Szerinted valami finom beállítással javítható ez?
De lehet, hogy inkább kisebbre kellene cserélni. Bár amíg bírom gombóccal, nincs baj.

tom sawyer 2013.03.14. 08:57:07

Kicsit furinak tartom, hogy engem kérdezel erről, te láttál már női autószerelőt? Mert én csak filmen.

Én ha nem bírom gombóccal autót cserélek a párommal :), olyan gavallér, hogy teli gombóccal kapom vissza.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.03.14. 09:02:28

@tom sawyer: Viccelsz, nem nemfüggő. De viccnek szántam, nagyon szomorú lenne, ha egy 600-as 10 fölött enne, pedig én sem vagyok szerelő.

Tetszik a módszer. Én is cserélhetek néha autót a pároddal?

tom sawyer 2013.03.14. 11:59:33

@sajtosbrokkoli: Ezt furinak találom, hogy az én páromra gondolsz. Ha rendesen belebeszélsz a mikrofonba reggel és este is, a párod maga kéri el az autód kulcsait gombócozásra, sőt kitakaritva, leszervizelve kapod vissza. Vagy ezt is az én párommal szeretnéd? :)
Volt pár éve valami anyacserés műsor, de mivel blogot nem írok, így a cserét nem tudom vállalni. :) Párom ráadásnak a parmezánt reszelve szereti, amint látom, itt is lehetnek problémák. A tésztafőzést is átértékelnéd, mert nem véletlenül van rajta, hogy mennyi ideig kell főzni, "Ha minden jól ment, eddigre a tészta is megfőtt" nem igazán egzakt. Minden tésztának más lehet a főzési szükséglete, amit okosan a gyárban tapasztalt tésztával foglalkozó emberek kikisérleteznek(ráadásnak adott sorozatra, ezért nem ugyanaz ugyanaannak a tésztának a főzési ideje azonos márka esetében sem), igy a tészta főzéshez sem tapasztalat, sem egyetem nem szükséges, egy egyszerü konyhai óra elég. Amilyen gusztusosnak néz ki ez a tészta, el sem tudom képzelni, hogy nem igy főzöd.

sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2013.03.14. 12:27:25

@tom sawyer: Látom, hogy még lehetünk barátok, mert semmilyen érdekütközés nem áll fent.
A napi „talkshowért” kiérdemelt jutalmat kívánom, hogy élvezd sokáig, és ne hagyd, hogy más csinálja, akkor se ha nem kéri a jutalmat. Pláne ha ennyire eredményes vagy!:)
A parmezán részletkérdés, de a tészta, na az nem. Nem tudományosan főzöm , ritkán stopperelek, viszont figyelem a víz színét, és kóstolgatok. Ezek szerint jól. Sose hagyok tésztát egyedül főni, annak rossz vége van. Ha a rizzsel is így tennék, sose égettem volna még el egyet sem.
süti beállítások módosítása