HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Tejszínes pohárdesszert

2013.09.06. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Én mindig irigylem Nigellát (a buját), vagy Jamet (a pöszefiút) amikor felver egy doboz tejszínt, és gyakorlatilag alig valamit hozzátéve kész is a desszert. Bárki utánozhatja őket, csak az a probléma, hogy nincs olyan tejszínünk, mint nekik, így a végeredmény sem lesz ugyanaz.

IMG_5199.jpg

Kevéssé költőien tulajdonképpen értékelhetetlen, még gyakorlatiasabban megfogalmazva semmilyenek a mi tejszínünkből készített felvert habok. Arról , hogy mennyire esetleges az, hogy fel lehet e verni nem is beszélek, arról pedig végképp nem sírnék, hogy meddig marad kemény, és, hogy mit lehet belekeverni, amit elbír anélkül, hogy az állaga, a szerkezete megváltozna. A folyadékok egyenesen reménytelenek a saját tapasztalatim szerint. Hát így van az, hogy néma áhítattal szemlélem a mágusokat, amint a tejszínből, és két szem gyümölcsből desszertet rittyentenek három és fél perc alatt, ami tartalmas, szép, és egyszerűségük ellenére is igen csak vállalhatóak.

De mi a különbség tejszín és tejszín között? Természetesen a zsírtartalom. Nálunk kétféle van, a főző, és a tejszínnek hívott sima 30%-os tejszín. A főzőt, mint alapanyag én soha nem használom, nem is értem igazán a szükségességét, a normállal viszont általában csak főzni szeretek, mert igazán jó állagú és ízű habokat képtelenség belőle verni. Az angol-amerikai piac viszont sokkal többféle kategóriát ismer a teszínek piacán. Nézzük az amerikait, a zsírtartalom %-ban mérve:

Half and half (10.5–18%) italokhoz használják főleg

Light cream (18–30%)

Light Whipping cream (30–36%)

Heavy cream (36% vagy több)

És itt vannak az angolok, akik a tejszínek arisztokratái is:

Clotted cream 55%

Extra-Thick Double cream 48-50%

Double cream 48%

Whipping cream 35%

Whipped cream 35%

Sterilised cream 23%

Cream or single cream 18%

Sterilised half cream 12%

Half cream 12%

IMG_5197.jpg

Ha valakit érdekel, hogy melyiket mire használják, itt megnézheti, ahogy azt is mizu a kanadai, japán, vagy svájci tejszín piacon. Ugye így érthető miért érzem, hogy hiányos kicsit a magyar paletta?

Az ízek és az állagok, a főzés és a sütés élménye, a végeredménnyel együtt egy egész könyvet is kitehetne valószínűleg, erre kevés ez a poszt. Mindenkit arra bíztatok viszont, hogy ha módjában áll hozzájutni ezek bármelyikéhez, ne habozzon, illetve pont hogy! Vegyen, és verjen habot, igazit, finomat, krémeste, zsírosat.

Kik kell persze ezeket is tapasztalni, hogy melyik milyen lesz. Én most egy igazán magas zsírtartalmú tejszínt teszteltem, mert tudtam, hogy pálinkát fogok keverni a tejszínbe, ami jócskán változtat az állagon. A recept hozzávalóinál azt feltételezem, hogy egy 33-35%-os tejszínt használunk, amit keményre fel lehet verni, majd a recept után leírom, hogy optimalizáltam az 50%-os tejszínt.

Hozzávalók:

400g málna

5 ek málna pálinka

3 ek vegyes (zab, rozs, búza...)pehely, de lehet csak zab is!

3 ek szeletelt mandula

350ml tejszín

2 ek méz, vagy nyírfa porcukor.

A pelyhet a mandulával megpirítjuk, félre tesszük. A málnát a fele pálinkával átforraljuk, félre tesszük. A tejszínt habbá verjük, belekeverjük mézet, és a maradék pálinkát, valamint a pirított mandula és pehely kétharmadát. Innen kezdődik a szemet gyönyörködtető rész, rész. Rétegezzük a habot, a málnát, és a maradék pirított mandulakeverékkel megszórjuk. Isteni.

Én a 200g krémhez adtam 100g tejet, ebből vertem nagyon kemény habot, és ehhez jött a pálinka, illetve az én esetemben 2 ek nyírfa porcukor. Akinek van esélye házi, vagy normális magasabb zsírtartalmú tejszínhez jutnia, az készítse el, érdemes. Akinek nem, az se szomorkodjon, nézze a jó oldalát, nem növeszti a fenekét, és pont. Az is nagy nyereség nem?

A recept ötlete kis változtatásokkal innen származik, figyeljétek csak az alcímet! Rengeteg használható, jó recept van benne, sokat könyvjelzőztem. Gino főztje igazán bejön.

Egy éve: Mexikói csokoládé reggeli, Szilvás tart tatin

Két éve: Csokis kávés keksz, Taralli 

1 komment

Címkék: ételek más desszert édeseim hűtök

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr505497240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rezsoatya (törölt) 2013.09.08. 08:34:27

A palinka errefele ritka, foleg, hogy nem is iszom alkoholfelet, de az angol tejszin valoban olyan suru, hogy en tejjel higitom, hogy hab legyen belole es ne vaj, amikor felverem.
süti beállítások módosítása