HTML

KajaPiaZongora - recept, receptek

A sütés, és a főzés a az én terápiám. Receptek és ízek után kutatok. Végül a recept, és a fotó is ide kerül. Találsz étel, ital, desszert, és design ötleteket. Legyen az otthoni főzés és étkezés a gasztronómia méltó része, ne csak kötelező program, és feladat.

Friss topikok

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér

Linkblog

Címkék

0fok (4) 0fokalatt (7) 0fokfölött (38) agaveszirup (3) alaplé (2) alkohol (2) alma (12) anannász (1) aprók (20) aprósütemény (20) avokado (4) bab (1) barack (2) bénázások (2) birsalma (4) biscotti (3) bonbon (1) borsó (3) bruschetta (3) bulira (28) bulivan (2) cékla (3) citrom (5) csacskamacska (77) család (10) cseresznye (2) csicseriborsó (2) csicsóka (1) csirke (1) csokis (54) cukkini (9) cukkíni (3) cupcake (5) curry (1) design (4) desszert (60) dinye (2) dzsem (2) édes (36) édeseim (260) egres (1) élesztős (27) élménybeszámoló (12) előétel (9) eper (10) étel (1) ételek (28) ezmiez (1) fagyi (3) falatok (11) fánk (2) felfújt (1) fesztivál (1) feta (5) fhús (7) fölött (2) főzök (103) french toast (1) ganache (2) gesztenye (1) gomba (3) gombóc (2) gránátalma (1) gyerek (21) gyümölcsös (161) h (1) hagyma (1) hagyományőrzés (10) hal (8) hellókarácsony (12) hitalok (10) hűtök (59) ital (9) joghurt (7) karácsony (41) karamell (2) karfiol (1) kávé (3) keksz (3) kelbimbó (4) kelt (10) kenyér (17) keverek (61) kitalok (4) koktél (1) kókusztej (1) köles (4) könyvjelző (1) köret (16) lángos (1) lasagne (1) lencse (3) leves (19) libamáj (1) macaroon (5) majonéz (1) mák (3) málna (2) mango (2) más (58) mascarpone (9) matcha (1) medvehagyma (1) meggy (6) mousse (1) muffin (1) Munkatálaló (1) nélkül (1) Nobilis (2) nyúl (1) öko (8) okosság (9) okosságok (3) olasz (14) olvasónapló (1) országtorta (1) ostya (1) őszibarack (5) ötletek (41) padlizsán (5) palacsinta (1) pálinka (2) paprika (5) paradicsom (5) pesto (3) pohár (3) polenta (3) programajánló (2) push up pops (2) rebarbara (7) répa (9) rétes (3) ribizli (1) ricotta (3) rizs (3) sajttorta (12) saláta (4) saláták (30) sárgabarack (11) sárgadinnye (1) segítsüti (2) shús (12) sorbet (1) sós (57) spárga (6) spenót (5) statisztika (1) sütés (1) sütésnélkül (3) süti (13) sütök (89) sütőtök (1) szeder (1) szendvics (18) szilva (13) tepertő (1) terités (3) teszt (1) tészta (26) tesztüzemmód (1) tonhal (1) torták (46) tortilla (1) ünnepelek (57) vendégváró (31) Villa Bagatell (1) zacskó (1) zeller (2) zöldség (80) zongorázok (119) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • BahariAnna: A képek önmagukért beszélnek. Étteremben ettem hasonlót, de ott egy mini adag volt körülbeül 2000,... (2019.09.18. 15:38) Nutellás sajttorta
  • takacsveca93: Cukor helyett én édesítőt tettem bele, így a lelkiismeretem picit nyugodtabb. Szupi recept, az ala... (2019.06.30. 21:04) Epres cseresznyés mini pite
  • takacsveca93: Én is kipróbáltam és áradoztak, hogy mennyire finom lett, szóval biztosan készíteni fogok még ilye... (2018.01.28. 15:22) Méternyi cupcake
  • Csalogány: Hello. Valahogy nem úgy sikerült ez a süti ahogy ide le van írva. Ugyanis a 175 fokra előmelegítet... (2017.07.17. 19:32) Ragacsos csokis keksz
  • tom sawyer: Egy jó másfél éve nem jártam itt, de ahogy látom, nincs is már frissítés. Remélem szültél még pár ... (2017.01.02. 20:23) Püspökkenyér-gyümölcskenyér
  • Utolsó 20

Japán sajttorta

2013.02.11. 07:00 :: sajtosbrokkoli

Sokkal inkább jut eszembe, hogy ez egy mousse, mint az, hogy egy sajttorta. Pedig az. Az eredeti neve Japanese Cotton-soft Cheesecake, ami ha rajtam múlna, inkább silk soft lenne, mert annyira selymes, könnyű és simogató, tényleg elolvad az ember szájában.

japanese silk cake 006.jpg

Az első, amit ebből a japán típusból készítettem, az egy zöld teás volt, és nem jutott el a fotóig, de a másnapig sem. Fantasztikusan új élmény volt az eddigiekhez képest. Bár valóban sajtból készül, az állaga a legkevésbé sem mutat semmi szokásos sajtszerűt. Ez puha, ez olvad, és kimondottan habos, csudaság. Hogy még vonzóbb legyen, az elkészítése kb. annyi energiát és ügyességet igényel, mint egy piskótáé. Szóval menni fog.

Annyit csavartam a recepten, hogy a tészta felébe málnaport kevertem, (porított liofilizált málna) amit felváltva kanalanként raktam a sima tésztával a tortaformába, és abban reménykedtem, hogy majd jobban elkülönülnek a csíkok, de sajnos csak halványan látszanak a zebra csíkok. Azt hittem a benne lévő tej elegendő lesz hogy kioldja a málna színét. Ha raknátok bele, akkor 2 ek vízben oldjátok fel, és úgy rakjátok a tészta felébe.

japanese silk cake 005.jpg

Eddig azt hittem, nincs jobb az igazi NY Cheese cake-nél,  és bár ez nem jobb, de legalább olyan finom, a maga műfajában. . 

Hozzávalók:

200g mascarpone

60ml tej (4 ek)

80g porcukor (8 ek)

3 nagy tojá szétválasztva

40g kukoricaliszt

1 lime leve, és reszelt héja

1 ek málnapor (elhagyható)

¼ tk sütőpor

japanese silk cake 002.jpg

A mascarponét kézi mixerrel puhára keverjük, kanalanként hozzáadjuk a tejet, majd a cukor felét (4 ek) és a tojások sárgáját, illetve a citrom lime levét és héját. A tojásfehérjét habbá verjük, és a maradék 4 kanál cukrot hozzáadjuk, akkor jó a hab, ha a csúcsos lesz amikor a habverőket kivesszük. Most a lisztet a sütőporral összekeverjük, és beleszitáljuk a sajtos keverékbe. A tojáshab harmadát a sajtkrémhez keverjük, hogy fellazítsuk, mjad a sajtkrémet a habhoz forgatjuk óvatosan.

Egy tortaformát kivajazunk és alufóliával kívülről bevonjuk, mert vízfürdőben fog sülni a torta, és nem szeretnénk, ha a víz beszivárogna a tortaformába.

Beleöntjük a tésztát a formába. Egy tepsibe rakjuk a tortaformát, és a tepsit forró vízzel felöntjük a forma körül. A víz érjen addig, amíg a tészta is.

150C-ra előmelegített sütőben 35-40 percig sütjük.

Egy éve: Citromkrémes joghurt remek egy darab.

További sajttorták: étcsokis, epres morzsás,  sütés nélküli ribizlivel, sörös

Szólj hozzá!

Címkék: mascarpone gyümölcsös sajttorta édeseim

A bejegyzés trackback címe:

https://kajapiazongora.blog.hu/api/trackback/id/tr335073453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása